کمیته علمی نمایشگاه
نمایشگاه ها براساس ماهیت رویداد اهداف متفاوتی را دنبال میکنند، بطور مثال اهداف مشارکت در نمایشگاه های B۲B در ایران گسترش سهم بازار، تثبیت موقعیت در بازار، ساخت و نمایش هویت سازمانی و غیره میباشد. اما یکی از رسالتهای اصلی نمایشگاههای صنعت مالی در جهان انتقال دانش و ارتقا سواد عمومی در ارتباط با ابزارها، تغییرات، قوانین، پیشبینیها و موارد دیگر در ارتباط با صنعت مالی میباشد.
نمایشگاه صنعت مالی ایران نیز طی ۲ دهه گذشته این مهم را به نحو احسنت دنبال نموده و بستری مناسب برای کسب اطلاعات توسط مخاطبین گردیدهاست.
موضوع انتقال دانش در نمایشگاه طی دوره شانزدهم آنچنان پر اهمیت گردیده که تصمیم بر آن شد که گروهی از خبرگان شایسته و شناخته شده در زمینههای بیمه، بورس، بانک و فینتک طی جلساتی بر روند برگزاری رویدادهای انتقال دانش نظارت نموده و با ایجاد هماهنگی بین مشارکتکنندگان و هدفگذاری براساس آینده پژوهی روند پر بازده تری را برای این قبیل رویدادها تبیین نمایند.